• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Sämre kreditbetyg!

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Såg nyss att min kredit blev avslutad 30e april men betyget sköt i höjden den 19-20e maj? Borde inte "datorn" känt av den förändring på en gång? För jag menar han på minuc hävdade att datorn känner av minsta förändring direkt. Men det verkar den inte göra?:S
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det är runt den 18:e de uppdaterar sina system (i alla fall den synliga delen), så det är som vanligt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Såg nyss att min kredit blev avslutad 30e april men betyget sköt i höjden den 19-20e maj? Borde inte "datorn" känt av den förändring på en gång? För jag menar han på minuc hävdade att datorn känner av minsta förändring direkt. Men det verkar den inte göra?:S

Ska kolla om det blir lika för mig.. ska avsluta en kredit på fredag, som alltså då borde vara känt för UC på typ måndag till veckan, om dom nu känner "direkt".. JAg tror dock inget händer förrän det uppdateras kring 17e-18e..
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Ska kolla om det blir lika för mig.. ska avsluta en kredit på fredag, som alltså då borde vara känt för UC på typ måndag till veckan, om dom nu känner "direkt".. JAg tror dock inget händer förrän det uppdateras kring 17e-18e..
Ja det vore kanon att få veta hur det ligger till. Känns som om snubben inte hade koll på vad han snackade om helt. Ser fram emot rapporten :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Ja det vore kanon att få veta hur det ligger till. Känns som om snubben inte hade koll på vad han snackade om helt. Ser fram emot rapporten :)

Hojtar till kring midsommar, fick meddelande för någon timma sedan att krediten är borttagen
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jag blir aldrig klok på UC, vet inte om jag ska skratta eller gråta... Jag har inte tagit upp alla utgiftsräntor som jag haft rätt till för inkomstår 2012 & 2013, för att få ett bättre underskott av kapital, fick då ett bättre kreditbetyg så att jag fick ett samlingslån i höstas. Gjorde en omprövning hos Skatteverket för att få tillbaks räntorna som jag avstått, så nu är uppgifterna hos UC rättade. Underskott av kapital har gått från 73 tkr till 168 tkr för 2012 och från 73 tkr till 184 tkr för 2013. Döm om min förvåning när mitt kreditbetyg är helt oförändrat, mindre bra 40%, jag blir aldrig klok på detta. Ska bli intressant och se när två blanka förfrågningar försvinner till helgen vad kreditbetyget blir då.
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Smart agerat Lize, att få ner underskottet inför samlingslånet och sedan begära omprövning :)
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Smart agerat Lize, att få ner underskottet inför samlingslånet och sedan begära omprövning :)
Tack, men det kostar, jag har legat ute med 49 tkr, det är inte alla som klarar det tyvärr.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Jag blir aldrig klok på UC, vet inte om jag ska skratta eller gråta... Jag har inte tagit upp alla utgiftsräntor som jag haft rätt till för inkomstår 2012 & 2013, för att få ett bättre underskott av kapital, fick då ett bättre kreditbetyg så att jag fick ett samlingslån i höstas. Gjorde en omprövning hos Skatteverket för att få tillbaks räntorna som jag avstått, så nu är uppgifterna hos UC rättade. Underskott av kapital har gått från 73 tkr till 168 tkr för 2012 och från 73 tkr till 184 tkr för 2013. Döm om min förvåning när mitt kreditbetyg är helt oförändrat, mindre bra 40%, jag blir aldrig klok på detta. Ska bli intressant och se när två blanka förfrågningar försvinner till helgen vad kreditbetyget blir då.


är man orolig att det ska påverka så kan man ju vänta lite, 2012 försvinner ju från UC om ett par veckor, då kan man ta 2012 omtaxeringen då.. och sedan 2013 vid samma tid nästa år..
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jag blir aldrig klok på UC, vet inte om jag ska skratta eller gråta... Jag har inte tagit upp alla utgiftsräntor som jag haft rätt till för inkomstår 2012 & 2013, för att få ett bättre underskott av kapital, fick då ett bättre kreditbetyg så att jag fick ett samlingslån i höstas. Gjorde en omprövning hos Skatteverket för att få tillbaks räntorna som jag avstått, så nu är uppgifterna hos UC rättade. Underskott av kapital har gått från 73 tkr till 168 tkr för 2012 och från 73 tkr till 184 tkr för 2013. Döm om min förvåning när mitt kreditbetyg är helt oförändrat, mindre bra 40%, jag blir aldrig klok på detta. Ska bli intressant och se när två blanka förfrågningar försvinner till helgen vad kreditbetyget blir då.
Efter att de två blanka förfrågningarna försvann, nu har jag "bara" 4 vanliga kvar och ingen är från nyligen, så hände inget med mitt kreditbetyg, det är oförändrat. Tydligen kan det bara bli sämre aldrig bättre...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp